Friday, 22 June 2012

Sudah Cukup Sudah Kisah Benar Bunuh Diri !!

Aku tahu ramai yang tengah angau dengar lagu dari kumpulan Nirwana ‘Sudah Cukup Sudah’ . Kat radio pun sekarang asik main lagu ni.. 1st time aku dengar lagu ni, rasa takde apa yang best tapi bila slalu dengar macam layan laa pulak.. Standard laa lagu tu klu dah 10x satu hari dengar tak sedap pun jadi sedap.. Tapi apa yang korang tak tahu , lagu ni sebenarnya adalah dari kisah benar dari seorang lelaki yang bunuh diri kerana gagal bercinta. Wohoo !! *tetibe meremang bulu roma*

Cerita ni bukan rekaan yer, cerita ni diceritakan sendiri oleh vokalis si Nirwana tu. Kisah tu berlaku pada sahabat baiknya sendiri yang kecewa giler sebab kekasih dia curang dengan lelaki lain. Lepas dia tahu gf dia curang apalagi meroyan laa mamat ni, sampailaa dia bunuh diri beberapa tahun lalu.
“ Sahabat kami ni baik orangnya tetapi dia mendapat teman wanita yang jahat kerana sanggup berlaku curang. Setiap malam dia menangis sehinggalah dia mengeluarkan perkataan ‘Sudah cukup sudah…biarlah aku pergi saja’ membuatkan kami amat terharu mendengar luahan hatinya..”

Tak lama lepas tu dorang dapat berita mamat tu ditemui mati kerna bunuh diri. Dari situlah dorang dapat ilham untuk buat lagu tu dan sebagai tanda penghormatan pada kwn baik dorang tu juga lahh. Ketika dorang merakamkan lagu tu pun dorang sendiri menahan sebak dansampai satu tahap dorang semua menangis apabila kenang peristiwa yang menimpa mamat tu. * sedihhh takk?? * tapi jangan laa ada orang kita yang bunuh diri sebab putus cinta yer !! so jom layaan jap video klip lagu ni untuk amik feel !! eceeeehhh =)


No comments:

Post a Comment