Monday, 1 October 2012

RAMADHAN TERAKHIR BUAT 'ZALI' - AL FATIHAH


Al Fatihah…. Aku tak tahu, aku lambat nak hapdet @ masih ada yang tak tahu berita kematian seorang pelakon muda yang  meninggal dunia pada 30 september di Federal Hihgway.. Tetapi melihatkkan traffic blog aku semalam memang ramai yang singgah di entry aku Belajo Cakak Ganu ,  mungkin kerana pencarian nama pelakon baru yang tidak sempat mencipta nama niii…

Namanya memang korang tak kenal, apatah lagi kalau yang tak pernah tengok drama lakonannya… , Sebab baru satu drama arwah berlakon iaitu pada bulan puasa yang lepas berjudul “ MASIHKAH ADA RAMADHAN ”… Kalau ada yang  tak pernah tengok drama ni boleh baca entry aku yang lepas , arwah merupakan pelakon utama yang memegang watak Zali  di samping pelakon2 terkenal lain seperti Eman Manan, Zamarul Hisham.


Nama sebenar arwah ialah Muhammad Amirul Mazlan, berumur  19 tahun, penuntut Jurusan Diploma Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) berasal dari Kampung Baru Kerteh, Kemaman Terengganu. Arwah maut dalam kemalangan di Federal Highway dekat Universiti Malaya. Motosikal ditunggang arwah dipercayai hilang kawalan lalu merempuh pembahagi jalan sebelum terseret sejauh kira-kira 10 meter.


Apa yang terlintas di kepala otak aku bila dapat tahu berita mengenai arwah, automatic kepala aku terus flashback watak arwah dalam drama tu.. Dalam drama tu dia meninggal kerana menghidap barah otak, dan paling sedih bila dia meninggal ketika nak menjelang raya dan mak bapak dia tak tahu dia ada penyakit tu.. Seriuss aku menangis masa tengok drama tu… Walaupon dia pelakon baru, tetapi watak yang di bawa kan oleh arwah Berjaya membuat hati penonton terusik.. Dan kali ini , dia benar-benar ‘pergi’ bukan sekadar di dalam lakonan sahaja…

Semoga arwah di tempatkan di kalangan orang yang beriman…. Al fatihah dan takziah buat ahli keluarga arwah ~ 
Kalau nak baca lagi hapdet lain pasal arwah boleh tengok kat SINI !!

No comments:

Post a Comment