Tuesday, 17 June 2014

Persandingan Ila & Ezwan Di Kelab Laguna

Ya ampunn.. Berkurunn simpan entry dah naik kepam citer pasal Ila kawen.. whuawhua  entry nikah sudah , arini aku update bersanding  esok aku update bertandang pulak yer..  Ikutkan nak sekali jer dua-dua entry tapi sekali tengok gambar bersusun -susun.. Rasa macam nak letak semua gambar , jadi terpaksalah aku buat dua entry jugak.. 

Kalau tak hapdet pon aku tau takde orang kesah , tapi sayang pulak akak rasa dik non , akak tempah baju lawa-lawa , mahai-mahai tak show off kat blog sendiri.. hahha kat blog orang bersepah-sepah gambar aku , blog sendiri.....  sedihhh !!

Di ringkaskan , majlis bersanding kat Sg Petani , Ila buat kat Kelab House Bandar Laguna Merbuk.. Ada laa dalam 15 minit dari homestay Kelab Cinta Sayang yang kita orang stay, tapi sebab masa on the way tu jam sikit ada roadblock campur sesat -sesat manjer lebih kurang 25 minit jugak laa baru sampai Club House tu.. 

Sampai-sampai jerk, harus posinggg dulu depan lobi club house tu.. huhuhu  Tengok jam pengantin pon tak sampai lagi , tapi mak aihhh tetamu dah ramai bersesak-sesak..  Yerlaa ni kenduri pertama dalam family Ila , so harusla pak menakan , mak menakan semua pakat-pakat mai tengok anak Pak Talib ni bersandingg.. hehe Meriahh kate kooo !! Tapi tengah-tengah dok posing tu , ngam-ngam rombongan pengantin pon sampai.. So dapat laa snap gambar pengantin berarak sekali... 

Macam match jer , family side lelaki punyer baju kaler hijau we alls kaler turqoise.. huhu macam berjanji pulakk yerr.. 

Sama cantek sama padan kan ?? Geram okeyy tengok pipi Ila , gebu macam kuih pauu !! 

Pengantin dah masuk barulaa we alls pon masuk cari meja kosong...  Tapi sebelum tu , sempat tulis ucapan buat pengantin dulu.. 



Tengah melilau nak cari meja , ternampak kawan-kawan aku dari Uitm , dorang pon datang dari KL , so apa lagi sempat cium-cium pipi , say hi dan sambung cari meja.. sebab nak borak memang tak sesuai di tengah hiruk pikuk manusia yang ramai kat dalam tu..  Itu pon kita orang kelam kabut jugak laa makan cepat-cepat , sebab time we alls makan tu memang tengah ramai orang duk que nak tunggu table kosong.. So tak dapat laa nak enjoy makan lama-lama sambil borak kosong . nanti orang lain kata apa lak kan.. lepas makan baru aku cari balik kawan-kawan uitm aku tadi nak bergambar..  

Ini jer kawan-kawan Uitm yang dapat datang Sg Petani .. Kanan : Sue , Wati & Merah , kebetulan kita orang semua satu course pulak dulu..  

Wati ni pernah sebilik dengan aku untuk 2 semester.. Lepas graduation memang tak pernah jumpa , hari wedding Ila ni baru jumpa balik.. 


So lepas makan , kita orang pon apa lagi cari port yang sesuai untuk lepak sementara tunggu pengantin abis bersanding dan makan beradab.. Nasib baik kat lobi tu ada kerusi yang boleh kita orang duduk bersantai. Si Raicah tak tau kemana mak bapak dia bawak , tau2 hilang jer .. hohooho Kathy kate Raicah lapar , lagipon cuaca masa tu panas so budak-budak memang tak selesa.. Aku & Ayu jer tak de anak nak pikir so apa lagi kita orang ligan laa bergambor sementara yang lain sibuk-sibuk kan.. Tapi Ira pon free sebab time ni Yunnan tido , so apa lagi mengedik laa kita orang tiga orang tanpa Kathy....  hahahha suker !




Time ni sebenarnya aku nak selfie sengsorang , sekali macam mana Shah boleh snap muka Ira & Ayu tengah mengumpat aku.. wakakkaka 

Selfie dengan Ira , sebab baju kita orang ada lace sama , tudung pon kaler nak sama , beli pon sama-sama , cara pakai tudung pon nak sama .. So dah jadi macam klon Ira aku aritu.. hahaha 

Lepas dah lenggang sikit , baru laa kita orang curi -curi nak amik gambar dengan pengantin pulak .. Walaupun time tu bersusun sedara mara dorang nak bergambor , tapi sebab kita orang pon nak kejor feri ke Langkawi pukul 5 petang , buat muka selamber jer laa cakap kat photographer kita orang nak menyelit.. hehehe sekali bila dah bergambar , boleh lak photographer tu suruh buat macam-macam aksi, memandangkan kita orang semua pakai baju sedondon katanyerrr.... Siap dapat gelaran gadis hijau lagi, hahahha gadis ke masalahnyaa ???? huhu suker sangat tau ! Tak sia-sia kita orang buat baju bertema bagai .. Baru laa berbaloiii ! 



Ikutkan hati memang macam-macam aksi nak buat , tapi sebab dah kesuntukan masa , kita orang lupakan jerlaa niat tu.. huhuhu Lagipon masa tu memasing dah excited nak pergi Langkawi pulaaakkk !! hahhaha entry yang tu nanti aku akan cuba update.. walaupon dah ada yang baca kat blog manjers lain.. Aku tak pedulilaaahh !! whuawhuahuwa 



Last picture haruslaa gambar show off baju memasing.. Okey sila makan hati yer dik non sebab dalam gambar ni memasing nampak kurus .. 

*kuis bahu*  ^___^  

No comments:

Post a Comment