Tuesday, 24 June 2014

Pagi Yang Ceria Selepas Tebus BonusLink

Selepas bertahun-tahun pakai kad Bonuslink , baru pestime aku tebus point Bonus link.. huhu Ini pon sebab akak aku ingatkan , kalau tidak memang manjang luperr.. Tapi sebenarnya bila nak tebus ni aku pon sendiri tak tahu nak pilih barang apa untuk tebus.. Barang elektrik kebanyakkannya dah complete kat rumah.. 

Alang-alang nak tebus kalau boleh biarlah yang berbaloi kann... Mula -mula tu akak aku suggest vacum cleaner , sebab rumah aku takde vacum lagi .. Tapi bila aku pikir rumah aku bukan ada banyak carpet pon , semuanya lantai mamar & lantai kayu.. Aku pulak jenis yang kalau vacum rasa macam tak bersih jerkk.. Mesti nak pakai penyapu jugak lepas tu terus mop.. Nanti tebus vacum aku takut buat perhiasan dalam stor jerk.. 

So bila dah beberapa hari pikir , akhirnya aku menemui jawapan barang apa yang aku nak tebus.. hohoho Barang yang sangat penting , supaya setiap pagi aku takde laa moody hanya di sebabkan satu benda ni jerkkk, takde lagi berguling-guling atas katil, takde lagi berpeluh-peluh menghadap benda alah yang satu niii..  jeng jeng jeng...  Apakahh ???

^
^
^^^^
^
^
^
^
^
^^^^^^^
^
^

Tadaaaaaaaaaaaaaa!! 


Iron Steam untuk mengosok baju dengan mudah tanpa rasa sangsi...!! eceeehhh !! Haaa nak tau kenapa dalam banyak-banyak barang elektrik aku pilih iron steam ni ?? Kalau orang lain mesti nak amik pembakar kuih la , pemanggang ayam la atau pemukul telur ataupunnn dapur elektrik . hehe Maaf aku belum tahap mak-mak lagi... ooppss ! Okey ini laah alasan aku untuk pilih iron steam !! 

Aku ni sebenarnya paling tak suka dari zaman sekolah lagi ialah mengosok baju , paling malas , paling benci , paling seksa pada aku ialah mengosok baju.. Bagi laa aku berlonggok baju untuk aku basuh , sidai atau lipat aku masih gagah dan boleh senyum lagi .. Tapi kalau bab mengosok memang hentak - hentak kaki laa jawabnya.. 

Sebab tu aku memang tak sesuai untuk kerja dalam pejabat yang kene pakai baju bergosok setiap masa.. Kalau tak , memang meroyan laa aku tiap -tiap pagi.. huh ! Dapat suami pulak memang tak perlu pakai kemeja hari -hari , selamat laa hidup aku.. hehe Tetaaapiii walaupon Shah pergi kemeja pakai t'shirt dan kadang-kadang je kemeja tetap jugak dia nak t'shirt dia bergosok..  So setiap kali aku gosok baju dia memang aku akan guling-guling atas katil dulu amik semangat dan positifkan diri .. fuh..fuh...  pikir pahala.. pahala.. pahala.... haaaa gituu !! 

Sebenarnya aku tahu bukan susah pon nak iron baju tu , tolak jer iron tu ke depan ke belakang tekan kuat-kuat sikit , terus siap ! haaa dengar memang nampak mudaahh... Tapi apa yang buat aku tak suka ialah , bila aku mengosok ni buat aku rasa berpeluh-peluh satu macam , walaupon ko pasang aircond , dia punyer nervous satu macam.... Pastu bab nak mengagak suhu yang sesuai , kalau tak cukup panas tak hilang kedutnya,  kalau terlebih panas garing pulaak baju ko dibuatnya.. Urghhh benci aku kalau jadi cengini tauu !! #lappeluh 

Paling worst bila gosok tudung yang kain nipis-nipis, aduiiii rasa macam naik titi gantung dia punyer gayat woo.. Penuh kasih sayang aku mengosok..  Silap sikit boleh buat baju / tudung terkoyak dek terbakar oleh iron yang tak bertimbang rasa itu... Deeeerrrrr !!
Siapa pernah terjadi macam ni ?? sob...sob... aku sebenarnya dah 2x jadi kes macam ni.. Dah laa tudung kegemaran, pakai pulak baru 2x , memang kejaammm !! T_T

So bila akak aku offer untuk tebus point bonus link , sebab aku punyer kad adalah supplement kad bawah akak aku.. So kiranya point aku & akak aku boleh campur jadi tak perlulah nak  tambah cash banyak sangat if nak cari barang yang mahal sikit kenn .. hehe Pantas jer kita orang pergi cari kedai elektrik yang boleh redem point Bonuslink nih , sebenarnya ada a few kedai tapi kita orang pergi Kedai Elektrik Onking kat Kota Damansara.. 




Masuk kedai terus suruh promoter tu recomend iron steam mana yang bagus.. Promoter tu rekemen brand Firenzzi ni sebab bla..bla..bla.. Tak ingat dahh ! hahaha Aku pon zas...zas...zasssss terus confirm dan  pergi kaunter !!  



Sampai rumah aku apalagi terus buat surprise kat Shah , suruh dia pasang terus tanpa membuang masa.. whuwhuawhuaa.... Aku tak nak esok pagi baru hegeh-hegeh nak pasang , nak study macam mana nak guner.. 
Ada beberapa tool untuk di gunakan beberapa cara.. 



Dan dengan sekejapaaaan teruss siap pasang !! Senang sangat nak pasang , pastu nak guner pon senang giler .. Shah study dulu pastu dia ajar aku.. Sebab aku bab-bab nak study ni memang malasss.... *__* 


Lepas tu barulaa aku test iron tudung aku pulaaak !! hahaha tudung aku yang penting nihhh , supaya sejarah tudung terbakar tidak berulang... Hahaha Seronok giler , tak sampai seminit dah selesai iron tudung , tak perlu nak tekan iron beria-ia lagi dah lepas ni.. Barulaah aku tak meroyan setiap kali nak kene iron baju "tuan besar" ..  tak payah suruh pon ahkak iron taaauu !!! Baru laa dapat title isteri mithali cenginihh.. eceehh...cehh..  *__* 

Okey daah akak nak sambung iron baju-baju kemeja en somi sambil tengok wanita hari ini.. hekhekhek 

1 comment: