Tuesday, 14 January 2014

Bukan Lupa Tapi Tak Ingat !!

Assalammualaikum & Salam Maulidur Rasul ....

Semalam lepas keje , walaupun semalam Public Holiday tapi aku kene keje yer sebab staff aku sorang off. So aku kene laa cover semalam sampai pukul 6pm.. Shah cuti so dia baik hati nak antar & amik aku balik keje.. hehe so semalam lepas je keje aku terus ajak shah pergi makan, sebab aku kebuluran hanya makan 2 keping roti dari pagi & secawan air milo.. 

Kita orang kalau kat dalam Setia City Mall ni tak lain memang makan nandos jerlaa.. So otw turun nak ke Nandos , tetibe ada seorang minah ni tarik tangan aku sambil jerit nama aku 
" Yanaaaa !! "

Dalam hati aku " ceh sape berani tarik tangan aku tengah-tengah orang ramai ni ??" 
hehehe

Sekali bila toleh rupa-rupanya kawan lama aku masa kat uitm , Mazni  .. huhu lost contact a few years, tetiba jumpa balik dalam keadaan yang tidak disangka2... Masing2 dah berlaki , bezanya dia dukung anak.. Aku dukung handbag ! hahaha Sebenarnya Mazni ni bukan satu course pun dengan aku , satu block asrama pon bukan.. Dia course Science Computer , aku plak Art & Design.. Kalau ikutkan dua course ni memang payah nak ngam & payah nak bertembung jugak masa kat uitm dulu.. 

Aku pon tak ingat sebenarnya macam mana aku boleh kenal dengan dia.. huhu kejam sangatkan.. Tapi yang pastinya si Mazni memang suka sangat tegur aku kalau jumpa kat cafe , dining or mana2laah.. Pastu dia memang suka datang bilik aku , borak2 kosong .. Sampai orang pelik macam mana aku ada kawan budak Science Comp.. Dulu masa kat uitm kalau ko rapat dengan student course lain memang pelik sangat lah !  Sebab lain ialah budak art ni memang takde masa nak kenal2 , berkawan dengan course lain .. Sebab masa kita orang banyak dihabiskan untuk siapkan artwork jerk.. Masa untuk tido pun tak cukup ini plak nak berkenal-kenalan.. hehe 

Yerlaa budak art & design ni kalau kat uitm memang kawan dengan kelompok kita orang jerk.. Konon macam course kita orang paling happening & hips laa kat uitm tu.. hahaha tu bagi student art lain la, escp student fesyen .. oopss ! mohon jangan terasa.. 

But its really true , excep for my batch la, sebab batch aku low profile skit.. kan??kan??   kalau senior2 aku memang diva okey.. Tapi memang layak laa dari dulu dorang diva , sebab sekarang pon memang dorang dah betul-betul diva.. Antara seniour fesyen yang dulu aku berlanggar2 bahu ialah , sekarang sape tak kenal designer ni memang boleh hempuk kepala dengan keyboard.. Rizman Ruzaini , Zery Zambri , Azura Couture & ramai lagi sebenarnya..  Hatta Dolmat tu senior jugak tapi dia senior atas2 skit.. ecehh ckp senior macam aku course fesyen jerkk kan.. hahaha feeling tumpang glamer dorang apa salahnya.. hahaha 

Eehh apa yang aku melalut dok flashback zaman uitm ni.. huhu so di pendekkan cerita lepas bertegur sapa , tanya khabar & bertukar2 handphone number .. Aku mintak diri , sebab rasa macam serabut nak sembang tengah-tengah jalan , dah laa semalam shopping mall sesak dengan manusia.. Lagipon bila sembang laki kita dok jeling2 , macam nak suruh cepat.. memang sangat tak best ! hehe 

So nak ringkaskan perbulan , macam biasalah 5 soalan wajib yang orang akan ajukan bila jumpa kawan lama.. Aku pun praktikkan , di balas dengan mazni dengan soalan wajib dia jugak ! hahaha 

1) " Lama tak jumpa babe... ko buat apa sekarang ?? " 

 soalan ni ibarat intro sebelum ko mulakan dengan soalan2 wajib yang lain.. Dalam kata lain nyibuk jugak nak tau dia keje kat mana , hebat ke tidokk ?? hohoho 

2) " Ko dah kawen ker ? / Anak dah berapa babe ?? " 

soalan ni lebih kepada soalan cepu emas orang kate.. huhu bukan semua orang seronok nak jawab soalan ni.. Nak plak korang memang masih status single di usia lewat 20an .. atau macam kes aku masih belum ada rezeki anak walaupun dah 2 tahun kawen.. Huh ! Tapi hati aku dah kental nak jawab seoalan ni.. so takde hal lah !

3) " Duduk mana sekarang  ? / Duduk rumah lama lagi ker ?"

 Soalan ni lebih kepada ayat pancing nak tau dia duduk mana , ntah2 satu taman ngan aku jer sebenarnya.. ataupun ntah2 tempat tinggal dia memang sekangkang kera je dengan rumah aku.. huhu maklum laa orang zaman sekarang jiran sebelah pon tak kenal.. 

4) "Ko dengan si polan lagi ker ??"

 soalan ni kalau2 korang terserempak ketika sorang tanpa di temani pasangan.. hehe Nak plak kawan ko kenal bf / ex bf ko dulu.. Nampak sangat bzz body nyer u alls.. macam kes aku soalan yang di beri " Ko kawen dengan bf ko yang dulu tu ker ??" 
heeiii haruslaah aku kawen dengan si dia ! aku kan setia orangyaa.. ececeh 

5) Dan soalan yang terakhir ! 
" Berapa no telefon kau ?? Bak sini bagi , lepas ni boleh minum-minum kopi , sambung borak2 lagi "

 hehe Sekali bila dia sebut nombor telefon dia & ko pon dial konon2 nak misscall sekali,  keluar daaa nama dia dalam phonebook ko !! hahaha kejam weiii... 
Sape pernah terjadi situasi ni ?? Tolong laa kate korang pon pernah terjadi macam ni.. Kalau tak memang aku sorang jelaa yang tergolong sebagai kawan yang lupa ingatan !! haha 

Tapi seriuss aku memang tak hengat yang aku ada save nombor dia.. huhuhu maklumlaa orang berniaga ni , banyak betul simpan no telefon customer.. Pastu save nama ntah apa2 , bila nak cari balik tak jumpa.. ada tu tak ingat yang mana satu.. kesiaan kan aku ??

Aku rasa , aku kene back to manual .. simpan no orang dalam note book macam dulu-dulu salin semua nombor orang dalam buku telefon , siap address bagai.. senang nak cari bila time nak jemput kenduri.. eeh ! =D  kenduri doa selamat laa ! hehe 

So kepada kawan2 lama korang jangan terasa kalau aku tak hello2 korang yer.. bukan aku sombong or lupe tapi itulaa hakikatnya bila semua pon rasa dah tak perlu jumpa , tengok fb dah tau apa korang buat , keje kat mana, pergi bercuti kat mana & bla..bla.. kita semua ni adalah mangsa social network !! hohoho tak salah kalau sesekali hello kawan2 lama , ajak lepak minum kopi ker.. hehe mesti sebenarnya banyak topik nak sembang sampai tak sedar kedai nak tutup !! huhu apalagi cepat laa pikir kawan mana yang korang dah lama tak jumpa... Aku dah ada beberapa list cuma kene godek phone book dulu nak cari nama dorang.. hahaha

       Gambar hiasan 

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment