Tuesday, 26 November 2013

DNA @ BABY EXPO KLCC !

Assalammualaikum !
Masuk 3 minggu tak hapdet blog , maaf laa yer aku bukan blogger tegar setiap hari pasti ada cerita menarik nak karang kat sini.. Sibuk pon satu hal laa kan.. hehe  maaf sape yang tunggu entry honeymoon part 2 , masih dalam proses select gambar..  lagipon nak hapdet entry tu memang kene flashback banyak benda, buat masa ni otak aku sangat2 lemauuuuu.. hoho



Parody macam cantekk jerk !

Kali ni aku nak story mory pasal International Baby Expo yang DNA join 2 minggu lepas kat KLCC.. Disebabkan expo itu jugalaa aku menjadi sedikit sibuk sampai takde masa nak hapdet blog.. Sebab expo kali ni Dynas bagi DNA Setia City Mall yang handel , dari mula sampai laa abis event.. Selalunya aku akan jadi tukang jual jer pada hari event , tapi kali ni dari sebelum event start sampai laa abis event aku kene amik tahu.. 


 Suasana di hari event ..

 

Event hari jumaat sampai ahad, tapi ari khamis petang  we all dah set up booth.. Biasanya buat malam , tapi kali ni we all tak nak berkampung sampai tengah malam kat dalam hall tu , so we all plan datang awal.. Sebab selalunya kitaorang laa akan jadi orang terakhir keluar dari dewan.. Susah sebenarnya jual baju ni , nak kene unpack , gantung , pastu iron pulak sehelai-helai.. Pengsann nak buat semua tu dalam masa satu malam.. So kita orang buat je laa yang mana termampu.. huhu

Sesi menyusun suai ! 

Hamekk ko berbundle-bundle baju nak di jual.. 


Biasanya akan sambung esok paginya.. Lagipon start hari jumaat staff part time yang aku hire dah ada , so senang nak bahagi-bahagi kerja.. Disebabkan akak aku kasi tugas cari staff  part time untuk expo ni , aku pon roger laa Kathy .. hehe laju jer minah tu cakap ok.. Tapi Kathy datang ari Sabtu & Ahad jer laa , jumaat makcik tu keroje..   


Kathy aku bagi tugas paling senang jer hari tu , suruh dia jual bedung baby... hehe nampak senang okeyy tapi kalau ayat tak power memang susah nak jual ! So aku turunkan laa ayat2 pengasih nak menjual bedung baby ni kat Kathy.. Choii ! mana ada ayat pengasih ! Kita meniaga secara bersih okeyy.. hehe Diam tak diam dasat jugak si Kathy ni menjual bedung moden ni.. Next time boleh amik kerja lagi okeyy.. =D

 Ni Hana , PA Dynas merangkap manager DNA The Curve.. 

 Bersama tuan director ! 

Baby Expo kali ni apa yang boleh aku describe kan sedikit mengecewakan.. Sambutan tak semeriah macam bulan Februari lepas.. Masa bulan Feb lepas, hari Jumaat hall dah penuh dengan manusia , sampai booth kita orang takde ruang langsung orang nak masuk.. Tapi kali ni memang lemauu kata kooo, kita orang siap boleh berborak -borak , bergurau senda, posing-posing amik gambar lagi.. Huh ! Kalau dulu jangan harap , nak kencing pon kene tahan sampai malam.. 


Bersama supplier vitamin c, hehe sape nak tau ni laa akak ipar aku yang supply vitamin c 1000biji tu.. Sape-sape nak order vit c boleh email aku k ! Tapi sape yang tak baca lagi entry pasal vit c tu boleh  klik sini !


Dynas tengah melayan customer.. Baju yang Dynas pakai tu dari DNA , sape nak order boleh email jugak ! ( hoiii dah kenapa semua pon nak promote ) #ehsukahatilah !


Ingat kan hari sabtu & ahad akan ramai orang laa , tapi still tak seramai yag di jangkakan.. Aku rasa semua yang participate Expo ni pon rasa kecewa.. Hurmm mungkin antara sebab ialah cuti sekolah , ramai mak bapak bawak anak-anak pergi bercuti .. huhu Tapi sabtu & ahad tu we alls satu team memang pulun abis laa buat sale, yerlaa tak nak laa takde untung langsung kenn... Tak dapat banyak untung sikit pon dah besar rahmat.. =) 



Apa-apapon event berjalan lancar & pantas dari DNA team yang bertungkus lumus.. Hari terakhir memang sangat memenatkan sebab organizer bagi masa sejam je untuk kemas semua .. We alls pon apalagi macam lipas kudung mengemas , buat stock take seawal jam 6 petang, sebab nak pastikan takde barang yang hilang.. Hoiii memang renyahh meniaga baju ni, banyak betul step nya.. 

Akak dah biasa jual kasut , senang pack , unpack pastu display.. Nak kemas masuk je dalam kotak.. Mudah ! Tak yah nak iron , gantung bagai.. hehehe okey sampai sini jerlaa , aku hapdet entry ni je pon dah rasa mengahh... rasa sama penat macam hari expo.. hohoho 


 Picture terakhir bersama si kenit Khyra Khalissa, anak Dynas yang chomel hangatttt... 


Thank you for reading this entry !

1 comment: