Wednesday, 30 October 2013

Hujung Minggu Di Subang Parade !

Hujung minggu ku yang sibuk !! hehe Mungkin ada yang tahu , ada yang tak tahu aku ada jual kasut secara on9.. Business on9 aku ni diam tak diam dah 5 tahun beroperasi.. Dari aku keje kat Karangkraf as a photographer lagi, sampai laa sekarang dah keje sendiri,  tapi business kasut aku ni memang tak boleh nak berenti... Regular customer dah ramai , sayang nak stop macam tu jerk.. 



Dulu aku pernah  cuba buat full time bukak butik kat SS15 , tapi tak bertahan lama sebab sewa mahai noo.. Lagipon kedai yang aku dapat tu tingkat 1& area bank , office , college lagi, jadinyaaa  memanjang laa  takde parking .. Usah kata customer nak datang pon payah , aku yang nak datang hari-hari pon sakit jiwa mencari parking.. Alaa siapa tahu area Taylor College yang kat Asia Cafe  tu , memang faham sangat kenapa parking kat situ susah giler.. 




So kesahnya baek aku meniaga on9 jerk , sekali sekala turun flea market.. Sewa pon murah , customer pon senang nak datang.. Dulu masa zaman baru-baru nak meniaga rajin laa aku ke sana ke mari hangkut barang2 nak meniaga, cakap jer , Putrajaya , Taman Tun , Bangsar semua aku dah redah..  sekarang ni tak koser ! Kat Subang Parade je laa aku meniaga, lagipon dekat dengan rumah , customer pon dah ramai tahu aku kat situ.. Senang ! 



rajin bebenor staff aku sorang ni, pantang ada masa terluang sibuk nak susun kasut.. bagus budaknyaa,elok benar buat menantu... kui...kui... =)

sempat lagi promote kat fb pasal kasut.. haihhh mana nak dpt staff cengini 

Biasanya kalau aku meniaga kat Subang Partade ni akak aku & anak dia memang rajin la nak meneman,.  Tak jemu-jemu support aku meniaga, kadang-kadang aku pikir ada ke kakak2 orang lain sesporting akak aku ?? hahha tetibe nak up akak sendiri .. #motif???

Tapi selain tolong aku jual kasut, sekarang kita orang pandai skit, angkut certain barang dari DNA untuk jual kat Subang Parade.. hehe is like promoting our butik kat Setia City Mall jugak la.. Yerlaa sambil menyelam , sambil minum air... Yer tidokk ?? Lagipon booth aku betul2 depan mother care , so memang sesuai sangat kalau aku bawak barang-barang DNA jual kat sana..  


bedung baby barang dari DNA * 

so inilaa kerja akak aku.. kelek patung baby tu dari pagi -malam.. sampai orang igt akak aku dukung baby betul.. haha macam mereng pon ada ! 

Selalunya aku akan book tapak sabtu jerk, tapi bulan last weekend try amik sabtu ahad.. Sekali tak sangka pulak rezeki ari ahad lagi mencurah-curah.. Syukur sangat , tak sia-sia aku booked ari ahad tu.. huhu 



Yerlaa bayangkan aku tak susun kasut lagi dah ada customer aku sampai.. Terkejut akak tau ! Tapi dia memang regular laa, siap tolong promote kasut aku lagi kat 2,3 orang customer yang nak try.. Bagus budaknya... hehe  Dia selalunya beli on9 jer tapi kali ni aku sajer suruh dia datang subang parade, boleh laa beramah mesra lebih skit.. hehe 

Pelanggan pertama di hari Ahad

pose ni over sangat ! macam nak jual jus minuman... 


punyerla friendly customer ni 
siap promote kuih popia nestum lagi..
rezeki dia akak aku rembat dua balang.. nasib sedap ! =)

Aku ni kalau dapat jumpa customer memang terlebih peramah , tak kira laa customer DNA ke customer kasut ker.. Abis asal usul semua aku korek.. hohoho dan di sebabkan sikap peramah aku yang melampau tulaa aku dah terjumpa ramai neighbour2 aku kat subang parade tu.. hahaha 

Ada tu yang duduk selang berapa rumah jer pon ada.. Malu akak tau , jiran selang 2,3 rumah pon tak kenal.. Nampak sangat tak bercampur gaul dengan jiran tetangga... Nak buat camner kak oiii , kerja aku ni bukan macam setengah orang keluar pagi balik petang, aku keluar pagi malam baru sampai rumah.. Weekend pon kene keje , kadang2 1 minggu tak de cuti pon .. Dah nama keje sendiri , memang kene pulun laa.. Bak kata pepatah kais pagi makan pagi, kais petang makan pizza tauuu... kui...kui.... #eeh


*customer tengah try kasut*



*gigih melayan customer*

Tapi kalau korang tengok akak aku punyer peramah lagi dasat.. Kalau aku, tahap korek asal usul jerk , tapi dia siap boleh korek sejarah hidup orang tu lagi.. huh ?? Just imagine , ko baru jumpa orang tu tak sampai 5 minit , orang tu siap boleh share kisah rumah tangga dia bagai.. hohoho ko mampu ??? tu belum lagi kalau dia jumpa kawan-kawan dia pulak, dah macam kedai mamak dia buat tapak meniaga aku tu.. tapi takpe janji kawan-kawan dia beli .. kalau tak beli memang wajiblaa aku potong komisyen akak aku tu.. hahaha suker takk ?? kalau kat butik DNA dia boss, tapi kalau time jual kasut aku laa BOSS... *angkat2 kening !! (matilaa kalau dia baca ni ) 


Pendek kata last weekend meniaga seronok gilerrr, sebab customer tak putus-putus datang.. Sampai aku nak tawaf booth -booth lain pon tak sempat.. hehehe tapi bagus gak kalau tak duit aku abis macam tu jerkk, beli tudung la , beli baju la.. Anyway tq pada semua customer aku yang pernah beli kasut , tak kira laa secara on9 or offline.. Tanpa korang siapalaa aku...!! #eceehhh 

sesiapa yang nak beli kasut ni boleh order kat fb shopperlicious boutique.. Jangan luper tekan like okeeey ! sayang korang.. <3 

2 comments:

  1. hu dah lama x shopping kasut..huhu btw done followed u

    ReplyDelete
  2. amik ilove bazaar tu eh..prnh amik skali kt situ..jual kek n cookies..amik sehari je..dpt tmpt plg tak strategik...sbb boleh pilih..tp tk prnh pi sana...tawakal je..tp tak sangka...sblm kedai tutup...95% sold..alhamdulillah..situ mmg best..kalo nk amik booth..dh tau nk amik area mana lenkali..meriah tul ..

    ReplyDelete