Friday, 12 July 2013

Alhamdulillah... Finally i choose to berhijab..

Salam Ramadhan u alls... 

hehe lama tak update blog , tetiba aku kembali dengan imej terbaru.. eceeeh ! 

Alhamdulillah , akhirnya aku memilih untuk berhijab.. Walaupun sebenarnya dah lama rasanya hati meronta nak bertudung , tapi sebelum ni aku cuba lengkapkan diri dengan beberapa perkara.. Semoga penghijrahan imej aku yang baru ni , kekal hingga akhir hayat.. Dan semoga dengan berhijab ni perangai aku pun makin elok laa, dari segi pergaulan , perkataan, percakapan, perbuatan & macam2 perrrrr laah !! huhuhu

Tak nak laa orang kata bertudung tapi perangai tak mencerminkan imej wanita bertudung.. hehe Insyallah aku akan cuba sebaik mungkin.. Doakan yer kawan-kawan sesawang sekelian.. hohoho Kalau aku tersasar tu mintak di tegur laa yer.. Tapi janganlaa expect aku jadi alim macam ustazah pulakk ! Aku masih Yana yang dulu , cuma sekarang version berhijab.. hehe 

Mungkin ada yang terkejut dengan perubahan aku ni, tak sangka pun ada kan.. Terutamanya akak aku, haha 1st time tengok aku bertudung 1st ramadhan aritu , 2, 3x tanya macam tak percaya... hahaha Yerlaa takde hint2 apa pon tetiba aku dah tukar imej, terkejut beruk laa dia.. 

Manjer2 ku pon tak tahu lagi ni, hope lepas baca blog ni korang tahu laa.. hahaha surprise katannnyaaa.. #suprize ke tidokk ?? hahaha 


Okey u alls , itu sajer update arini ! Selamat Berpuasa & Semoga ramadhan kita kali ni lebih bermakna & di berkati berbanding sebelum-sebelum ini..


13 comments:

  1. Tahniah & Syabas. melangkah ke satu fasa pembaharuan yg bagus.. Semoga di permudah kan segala jalan ke arah kebaikan . Amin . :)

    ReplyDelete
  2. JuLIe : tq manjer.. doakan yang terbaekk ... amin =)

    ReplyDelete
  3. ya allah..cantikk sgt.... teruskan yer dear... betol la...sometime jgn la expect yg berhijab neh ustazah plek... amen...

    ReplyDelete
  4. Tahniah Yana.. terbayang2 waktu kite muda2 dulu zaman itm dulu..:)

    ReplyDelete
  5. hUnnEE : tq dear for ur support.. #hugs

    ReplyDelete
  6. Zanira : Tq manjer... #hugs =))

    ReplyDelete
  7. AnaLyana : hehe zaman uitm pakai tudung bawal jer, tak reti nak lilit2.. =D

    ReplyDelete
  8. tahniah kak...sweet je akak bertudung..:)

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah....semoga istiqamah iyeww... Hehehe comel bak angggg!!!!

    ReplyDelete
  10. salam kak yana..lepas ni boleh cuba ubah cara pakaian pulak..sy dulu pakai tudung cumanya baju tu x semenggah la sikit..sy berubah lepas kenal suami sy..masa tu sy pakai baju body dgn cardigan suku n seluar ketat,tudung atas dr dada..masa blind date tu perkara pertama yg dia cakap "jom masuk jusco,kita cari baju" sy pun wondering.."pehal la mamat ni"..skali pegi kt tmpt baju pmpuan..dia pilihkan baju utk sy...YANG LEBIH BESARRR..mula2 tu mcm..eee very not me lah..pas bayar dia suh pegi tukar baju huhu..sejak dr tu perlahan2 sy berubah..mula2 pakai baju besar,pastu tudung bawah paras dada,lepastu pakai jubah,stoking n last skali handsock..n alhamdulillah skrg dia dh jd suami sy,dia slalu puji n sanggup tunggu sy bersiap lama klu nk keluar janji sy tutup aurat dgn sempurna..n lg 1 kebaikan yg sy dpt rasa bila tutup aurat dgn sempurna ni bla sy keluar rumah sy rasa org pandang sy dgn pandangan yg "menghormati" dn lg kelebihannya x payah nk bwk telekung if nk solat dn xperlu nk beli nursing cover bila nak bf baby ;) panjang pulak komen sy ni..xyah publish la kak..sj nk cerita pengalaman sendiri ;) tahniah kak..semoga Allah tetapkan hati dn iman akak utk terus berhijab dn jadi zaujah yg sempurna dimata suami..insyaAllah..allahumma amin

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah..

    cantik je awak pakai :)

    semoga terus beristiqamah dlm apa jua keadaan..in syaa Allah :)

    ReplyDelete