Wednesday, 5 June 2013

Wedding @ Masjid Kristal , K.Terengganu

Assalammualaikum !! 

After 4 days spend my holiday kat rumah mertua , hari ni baru masuk butik.. Kerja berlambak-lambak tak tahu nak mula dari mana.. hehe so baeklaa aku mulakan dengan menghapdet blog !

Motif aku balik Terengganu jumaat lepas ialah , nak memenuhi jemputan perkahwinan cousin Shah.. Kalau tak..... memang tunggu raya jerlaa kita orang balik.. Dalam tahun ni , baru aku sedar baru sekali aku & Shah balik kampung.. hehe keji kan ? =D Al maklumlahh kampung nun jauh di Pantai Timur , cuba kalau dekat macam Sg Buloh every weekend boleh balik..


me with Ibu , Puteri & Mak cik Shah 

sister in law 

Wedding hari Ahad, so hari sabtu tu kita orang lepak jalan-jalan kat town jer cari tudung.. huhuh nak tahu kenapa aku kene cari tudung ??? Sebabnyaa cousin Shah yang kawen ni , family sebelah ibu, dorang ni semua warak-warak okehh.. Ramai yang berpurdah , so agak biadap kat situ kalau aku pergi kenduri tayang rambut aku yang baru potong itu.. hohoho 


Picture ni Shah snap curi-curi.. hehe aku pon tak sedar masa bila dia snap.. Nasib cantek.. ! haha Tak sia-sia aku training dia amik gambar , sikit lagi dah boleh jadi profesional..

Amacam korang , chomel tak ahkak bertudung ?? hehe jenuh jugak nak lilit tudung tu ok... Ramai jugak sedara mara Shah terkejut tengok aku bertudung , ada jugak yang puji chomel.. huhu kembang kempis laa jugak hidung tahan kene puji.. Insyallah masa penghijrahan itu akan tiba... Doakan jerlaa yer kawan-kawan.. =)) 

Saat yang mendebarkan..

Pengantin lelaki ni muka macam hindustan okehh ! Mana taknya , bapak dia original Pakistan.. Semua family dia yang datang aritu semua macam hindustan , tengoklaa kat tangan dia pon pakai bunga , nasib dia tak bantai menari dalam dewan aritu kalau tak memang terbang serban-serban pak haji dalam dewan tu.. hahahha

Family Pengantin Lelaki 

Majlis akad nikah pukul 10pagi kat Masjid Kristal, tempat aku shooting gambar kawen dulu... hehe Then after selesai majlis akad nikah , kita orang terus ke majlis bersanding kat dewan sebelah Masjid Kristal tu.. Lupa pulak nama dewan dia.. Actually takde majlis bersanding ponn, maklumlaa warak-warak semua kan, so buat majlis makan beradab & sesi bergambar jer kat atas pelamin..


Walaupon family pengantin ni cuba nak buat majlis simple-simple , tetap nampak meriah jugak okeh.. Maybe sebab decoration dia pon sylistaaa , so nampak sedikit grand di situ.. huhu Siap ada meja untuk letak macam-macam jenis desert.. Bukan budak-budak jer suka , aku pon duk ulang alik kat meja tu..  hohoho Dj dia pun happening walaupun pasang lagu nasyid jer kaan, tapi layan jugak ! Sekali sekala basahkan telinga dengar lagu-lagu nasyid bagus jugak.. Dapat jugak menginsafkan diri... hohoho 

Pelamin nan indah 





my favourite all the time !! Choki Choki !! 

 Guest Book 

Nyummmmmyyy !! 

Ini antara cousin Shah.. hehe tapi aku tak ingat nama & tak ingat muka.. Yerlaa nampak mata jer kenn macam mana aku nak ingat muka dorang.. Dah la jumpa setahun sekali.. hohoho Tapi dorang semua baek-baek , takde pon pandang sinis kat aku walaupun dulu aku datang beraya rumah dorang free hair..  =))

me & pu3 

Shah & Pu3 =)

Gambar aku dengan Shah takde , sebab takde orang pandai nak pakai camera DSLR tu , selain aku & Shah.. Dah ajar Puteri pon tak menjadi jugak.. Sedih ! Huh...Ni yang buat aku berkobar-kobar nak beli Note II nihhh... sob..sob... okeh mula menabung dari sekarang yana oiiii... hohoho kechinnngg !!! baru masuk 50sen =D 

8 comments:

  1. Comelnye pakai tudung manjer..Insyallah..Mari kite berdoa bersama2 ke arah itu.. hehe =)

    ReplyDelete
  2. kathy: hehehe insyallah manjer... amin =)

    ReplyDelete
  3. Ira : hahha cepat tadah tangan tinggi sikitttt !! Amin.... =D

    ReplyDelete
  4. Haha...lawak...3 sekawan...berbalas dlm vlog...

    Apapun....moga kte semua jadi insan yang terbaek..solehah......insyallah dunia wa akhirat...

    ReplyDelete
  5. aziekz : hehhe tak cukup kat fon kat komen blog pon boleh kita orang nii! anyway tq yer... aminnn

    ReplyDelete
  6. Na buat lah camne pon.... Belit2 ke hape ke tudung tu ko ttp comel na! Percaya lah hinihi

    ReplyDelete
  7. aNNe bOo : tq babe !! yerr aku cuba utk percaya !!

    ReplyDelete