Thursday, 30 May 2013

New Look ! New Hair !


Holaaa !! Seminggu tak hapdet , now I’m back with new hair !! hohoho Poyo sangat ayat tu kenn.. Sebenarnya aku dah lama tak potong rambut , color rambut , treatment rambut & bla..bla… semua yg berkaitan dengan rambut dah lama aku abaikan.. Akibatnya rambut aku dah tak banyak beza dengan penyapu sampah yang DBKL guna untuk sapu jalan tu.. Kejung dan kering  !! Itu laa yang boleh aku describe kan pasal rambut aku..



So disebabkan stress yang amat sangat mengadap rambut aku tiap-tiap pagi, yang tak semegah tu.. Petang semalam aku heret laa akak aku ke salon rambut.. Mula tu plan nak potong rambut dan buat treatment jer .. Sekali amoi cina tu pandai betul dia mengayat aku, suruh buat relaxer & color pulak…Suker betul kalau nak perabihkan duit aku tu kan.. 

Walaupon sememangnya aku ada plan nak color jugak, sebab last aku color before kawen.. 
Almost 2 year , so alang2 kepalang color sajerla.. huhu Akak aku pon apalagi bukan takat teman aku jer , dia pon seronok nak tadah rambut dia kat hair stylish tu , so kami dua beradik apalagi berpakatlahh  menghabiskan duit dan masa di salon bersama-sama.. lalalalala suker ! =))


Sebenarnya aku memang dah biasa dengan hairstylish ni , nama dia Jovi.. Dulu Jovi ni kuli jer sekarang dia dah bukak salon sendiri, kat Bangsar sebelah Paparich.. Aku ni kalau potong rambut memang cukup takut , sebab nak tunggu panjang bukannya kejap.. Makan tahun kooot.. So haruslaa pilih hair stylish yang aku dah biasa ,  barula aku confident tadah rambut suruh potong.. 


So sampai jer aku terus cakap nak potong pendek , dengan confidentnya tanpa membelek majalah sebagai reference.. hohoho dulu2 kalau nak potong rambut mesti nak tengok majalah dulu .. Kasi reference , nak rambut macam model tula , model nilaa.. Dengan harapan muka aku boleh iras model dalam majalah tu kalau tiru potongan rambut yang sama, tapi bila dah siap tetap macam tu jugak muka aku kannn... hohoho

Dan setelah 4jam duduk kat salon, sikit lagi nak kematu bontot aku duk atas kerusi tu.. akhirnya siap jugak rambut ku… Tetapiiii bila dah siap blow smua , tetibaa 15 minit pertama aku rasa menyesaall !! hahhaha boleh tak giteww…? Macam-macam aku rasa, tak sesuai laa , pendek sangat la, flat sangat laa & bla..bla.. 

Aku memang ada perangai pelik,  lepas potong rambut akan rasa menyesal kejap, tak tau kenapa .. Dari kecik memang peel gitu.. Tapi bila esok , lusa baru ok.. hahaha

Muungkin sebab dah lama tak rambut pendek , last aku rambut pendek masa baru lepas abis uitm dulu.. Bayangkanlaa 8 tahun yang dulu kooott.. memang patut sangat aku potong pendek sekarang, baru laa Nampak muda belia gitew ! hahaha apa kata korang?? Ada Nampak macam 20 tahun tak akak ?? =D  Bagi aku macam cina jinjang pon ada.. Takpe tunggu 2minggu lagi , baru laa biasa tengok muka sendiri.. ( pujuk diri sendiri )

Kat bawah ni rentetan potongan rambut aku dari zaman anak dara sampai laa sekarang... hehe Cutting rambut berbeza-beza tapi muka tetap macam tu jugaak... =D

Year 2002
Year 2010

Year 2011

Feb 2013

May 2013

4 comments:

  1. A'a la manjer.. flat sangat.. hehehehe..

    Xpe xpe.. baru2 lg mmg cenggini..

    Tp manjer maintain comeyyyy and muda..

    Xmakan usia uollzzz..

    Untung badan kochik ni..

    ReplyDelete
  2. Cantik manjer. Aku pon nk cantas kasik pndek ni.

    ReplyDelete
  3. petite.serendipity : huhu mmg flat ponn sbb cina tu kikis rambut i hengat punyer.. tp rambut i cepat tebal, tunggu sebulan nnt eloklah ! (pujuk diri sendiri) :D

    ReplyDelete
  4. Ira : Yeaahh ! silaaa laah potong rambut pendek ! ringan & mudah nak urus.. sesuai utk ko yang beranak dua tuuu

    ReplyDelete