Tuesday, 30 April 2013

Rumah 3.6 Juta !


Apa rumah 3.6 juta !!! Dengar pon dah tahu tak mampuuuu nokss… Mampu tengok jerlaa sambil verangaan.. huhuhu kesahnya ialah bila ari Jumaat lepas aku ikut akak aku & Dynas tengok rumah kat Damansara Perdana.. Bukan nak beli pon sajer je cuci-cuci mata mencari ilham.. hahaha


Sebenarnya aku pon tak tahu kat atas bukit Damansara Perdana ni ada tanah lagi dorang boleh tarah buat rumah.. Kemain lagi mewah –mewah rumah kat situ , memang jakun laa kejap aku tengok design-design rumah kat situ.. Konsep design rumah kat situ agak moden, design petak-petak jenis bumbung macam kotak gitu.. Pastu konsep takde pagar macam rumah2 kat oversea..

*laman*

Dah la atas bukit , cuaca pun mendung jer aritu ditambah dengan konsep begitu tetibe aritu aku feeling macam kat oversea.. #over tau
Kawasan rumah yang aku pergi tengok ni ada beberapa phase , ada yang dah siap & dah dah abis di jual pun.. huhu sape laa yang kaya raya beli rumah kat area situ yer.. Tapi ada lagi phase yang masih dalam construction.. So agak2 sape yang duit berjuta-juta dalam bank sila laa survey kwsn ni mana tahu korang berminat..

*hall*
*cantek ohh kerusi kuning* 

Masa aku masuk-masuk jer rumah ni aku dah ternganga tengok laman dia.. Luas mata memandang , sesuai pada siapa yang ada hobi bercucuk tanam macam laki aku.. hahaha Okey ! tak abis terkejut tengok laman dia , bertambah tergamam tengok hall dia pulaak.. Walaupun simple tapi nampak kelass nyah ! Masa aku tengok rumah ni , macam-macam idea datang mecurah2 nak deco rumah sendiri.. hohoho haruslaa aku tiru idea deco rumah 3juta !! Giler takk ?? Decoration rumah ni di hias oleh Rizalman okey.. Alaa Rizalman , fashion designer tuhh, kemain lagi tak cukup design baju sekarang ni nak desco rumah pulak .. Nak caras Eric lerr tuu.. Dah laa tak nak cite banyak-banyak dah korang tengok laa sendiri rumah nihhh…

 *Dining*
 *Dry Kitchen*
 *2nd Dining*
* Wet Kitchen*
  *Bedroom*

* Bilik tv & hiasan setiap lorong* 



Yang picture atas kiri tu adalah bath tab okeeyy ! Bath tab ni dalam masterbedroom , memang romantik abis lah.. boleh laa laki bini duduk berendam dalam tu.. hohohoh Dan yang best lagi siap ada dua shower lagi dalam bilik air tu , satu shower tu kat luar beratapkan kaca.. Kira kalau mandi tu boleh tengok langit laa.. hahaha motif  ?? Aku kalau bilik air besar -besar macam tu memang seronok rasa nak tido dalam bilik air pon ada.. =D 

* Posing at bathroom : 1st shower , shower yang beratapkan kaca tu kat sebelah kanan, takde picture plak..*

  *masterbedroom & 2nd room*

*dalam lift* 

Gambar bawah kiri , ialah lift yang aku katakan tadi.. hehe chomel je lift dia boleh muat dalam 4-5orang kalau badan slim-slim macam aku lah.. kalau badan gemuk2 , tak reti2 naik tangga ... Exercise lahh !! hehe Rumah ni ada 5 bilik termasuk bilik maid , setiap bilik ada bilik air so takde nak berebut.. hehe Pendek kata memang cantek laa rumah nih , tunggu laa aku deco rumaha ku macam ni.. Barulaah ada feeling macam rumah 3juta !! hahaha #mata keatas O___O

2 comments:

  1. Owhh (sambil mulut melopong) kagumnye..tp biarlah rumah kte bsr mne pun asalkan penghuni dlm rmh tu bhgia..

    ReplyDelete
  2. intandayani : setuju !! rumah mewah tp hati tak tenang pon takde makne...

    ReplyDelete