Tuesday, 16 April 2013

Anonymous Not Allowed !

Nampak gayanya ada orang sentap lahhh or maybe tak suka dengan entry aku semalam… Mintak maaf ler kalau ada yang terasaa yerk , aku cuma nak luah perasaan jerk.. Dah kate blog tempat meluah perasaan & berkongsi 1001 cerita.. So agak-agak kalau tak suka dengan entry aku tak payah baca ler, & kalau nak komen tu tak perlulaah nak guna nama Anonymous… Tak gentle laa bro ! Ibarat baling batu sembunyi tangan (rujuk kamus)  Dan lepas ni memang aku tak benarkan orang yang bernama Anonymous ni suka2 hati mengomen kat blog aku.. huh !

Kalau betullah ex staff aku tu pon ada baca , lagi bagus.. biar dia tau apa yang dia ingat selama ni aku tak tahu, sebenarnya aku tahu… Semoga dia dapat belajar menjadi pekerja yang lebih berdedikasi di tempat baru.. Serius ni ikhlas , even masa dia nak berenti aritu pon aku sempat wish dia all the best .. 

Aku rasa memang ramai yang baca entry aku semalam , rasa aku macam poyo jer dengan jawatan manager… hahaha ada aku kesahh ?? Sebenarnya aku tak kebulur pon dengan jawatan tu , takde jawatan tu pon hidup aku berjalan seperti biasa.. Jawatan tu saje –saje di beri supaya pekerja bawahan aku tau nak refer bila dorang nak mintak gaji  , nak tahu jadual kerja & bila melibatkan hal –hal pengurusan kedai .. Yerlaa kalau dorang tak tahu siapa manager takkan dorang direct nak tanya kat akak aku takat benda -benda remeh..  Dan jawatan tu jugak suka –suka hati aku boleh tukar , kalau tetiba rasa arini aku nak jadi sales assistant , aku buat jer keje yang semua staff aku buat … sebab ada hari-hari aku pon kene layan customer jugak , pulun buat sales, sapu & mop lantai jugerr… Bukan beerti aku hanya duduk goyang kaki kat coffee house collect duit sales hari-hari.. huhuhu kalau betul alangkah indahnyaa dunia !

Dan ada juga suara-suara sinis yang mengata aku kat belakang , aku berlagak sekarang macam business ni aku punyer jerkkk.. Untuk yang tak tahu lagi business ni akak aku punyer , so wajiblaa aku acting macam aku yang punyaa jugakk.. hehehe Insyallah kalau ada rezeki lebih akan jadi business aku nanti… Tak kan masa tu aku nak bagitahu satu donia , weiii aku ada company sendiri !! #motif ?? Sebab tu laa aku kene berlagak macam business sendiri baru aku tau macam mana nak majukan company ni , bukan melingkupkan business.. Kalau business ni orang luar punya mungkin aku pon tak berani – berani nak marah pekerja sebab aku tau ada orang atas yang perlu aku refer..

Aku pon sebenarnya takde experience keje-keje retail ni , tengah belajar jugak pelan -pelan.. Yerlaa dari keje wartawan &  photographer sekarang aku duduk diam –diam kat kiosk ni.. Agak sengal jugak laa kann mula –mula tu, terasa macam bodoh sebab tak nampak dunia luar.. Keluar siang balik dah malam… hehehe Tapi sebab minat nak berniaga ni pon dah memang ada , terpaksalaah belajar jugak…  
Erkk ?? Aku tak tahu kenapa aku perlu explain semua benda nihhh !!! Semoga dapat menutup mulut -mulut yang sedang bercakap sinis tentang aku.. tapi kalau korang nak cakap jugak , suka korang laah ! tak koser nak layan... daaa !

me & with my sis !

3 comments:

  1. jeles lah tu akak wat tak tau je.. adat berblogging

    ReplyDelete
  2. salam ukhuwah..dil selalu baca blog awak n manjer2 awak..kathy,ceera n ayu..biarkn aje antu2 tu....biasalah org dh salah mana nk ngaku..yg penting kita dh buat keje kita...chill....:-)

    ReplyDelete
  3. Terbaikkkkk naaaa! Sound tepekkkk je hehehe nway rindu kau!

    ReplyDelete