Tuesday, 4 December 2012

Slurrrpppp Sup Tulang Merah Singapore

#Day 3 
Sambungan entry di Singapore !! whuaa tak habis lagi yer… Nak hapdet entry kat Singapore nip on aku rasa penat yer, tahap penat dia sama tahap masa b’jalan kat sana.. hahaha melampau sgt kan !

Okey aktiviti malam kat Singapore ialah makaaaannn !! hehe


Malam tu kita orang pekena sup tulang merah !! Sup tulang merah ni orang kate memang menu wajib try kalau datang Singapore…  Tapi untuk aku yang tak makan kambing adalah sangat rugi yer.. =( So aku hanya makan roti cicah kuah jer.. Shah, Ah Seng & Ayu laju laa makan, sebab dorang semua memang feveret kambing.. Cuma agak pelik sikit sebab kuah dia kaler merah sangatt takut pulak aku nak makan, macam letak pewarna pulak.. Shah pon tak berani nak cicah lebih2… hehe



Rasa kuah sup tulang merah ni manis-manis & pedas skit, nak kata sedaaap sangat tu bagi aku biasa jer laa.. Cuma kalau sesiapa yang suka kambing wajib laa cuba.. Sebab dorang bertiga makan memang licin laa pinggan tu.. Sedap sangat gamak ehh ! =D #jeles ahkak tau Aku bukan tak berani nak cuba, tapi takut nanti bila makan terus kepala aku sakit.. Kalau dah sakit , memang tak best laa kenn .. So baek takyah makan... 





Lepas pekena sup tulang merah tu, rasa nak meng’teh la pulaak ! So kita orang pergi minum kat area Geylang pulakk.. hehe Aku lupa pulak nama kedai ni apa.. Tapi macam mamak jer punnn, Cuma kat dalam tu ada banyak food stall… So pilih laa sajer nak menu apa, yang penting semuanya halal… Sebab kat situ memang area melayu so kat situ baru aku boleh nampak orang melayu bersepah2 yer.. Kalau tak muka cina jerr kat Singapore nihh.. 


Yang best kat kedai ni,  wantan mee & putu piring dia sedaaap giler !!  Aku ni tak suka sangat wantan mee , tapi rasa yang ni memang buat aku mula suka wantan mee…. Dan satu lagi yang sedap, ialah teh tarik ….!! 




Kitaorang siap bungkus bawak balik JB lagi malam tu.. Daannn masih rasa elok & maintain sedap sampai esok pagi lagi.. hahaha Yerlaa ingatkan balik hotel nak minum laa teh tarik tu, sekali Nampak katil tak hengat apa dahh… So besok pagi tu bila try minum teh tu rasa dia masih lagi elok & sedap.. Tak sia2 bungkus ! hehe 

Okey ada yang terliur taakkkk?? Kalau belum lagi tunggu next entry yer , masih lagi entry makan.. hahaha ok #bye ! =D 

No comments:

Post a Comment